3. ARF Trooper C Cost 11 HP 10 DEF 15 ATK 8 DMG 20 SA: Order 66 Squad Cover Stealth Recon
4. A'Sharad Hett VR Cost 32 HP ?? DEF 18 ATK 12 DMG 20 SA: Unique Melee Attack Twin Attack Niman Style (+2 Attack and +2 Defense while this character has more than half Hit Points remaining) FP: Force Renewal 1 Force Repulse 2 Lightsaber Deflect CE: Allied Tuskans get +4 Attack and Evade.
5. 501st Legion Clone Commander UC Cost 15 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Order 66 CE: Allies whose name contains 501st get +4 Attack and +10 Damage against adjacent enemies with a Force Rating.
6. 501st Legion Clone Trooper C Cost 8 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Order 66
7. K'Kruhk VR Cost 33 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Unique FP: Savage Rage (1 fp this character gets +4 atk and +10 damage until end of turn, after make save of 11 if failed this character gains savage)
8. Merumeru R Cost 38 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Unique CE: Wookies from any faction may be in a squad with this character. Allied Wookies gain Mighty Swing, Demolish, and Close Quarters Fighting.
--------------------------Rebel-------------------------- 10. Chewbacca, Fearless Scout VR Cost 23 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Unique Poison Immunity (+4 atk against adjacent characters with flight)
11. Dass Jennir VR Cost 32 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG 10 SA: Unique Affinity (may be in a Republic Squad) Lightsaber Double Attack FP: Suicidal Rage? (1 force point: this character gets +4 atk +20 damage until end of turn, save 11 or this character is immediatly defeated)
12. Ferus Olin VR Cost 27 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Unique Affinity (may be in a Republic Squad) Lightsaber Jedi Bodyguard FP: Lightsaber Block
13. Jax Pavan VR Cost 16 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Unique Affinity (may be in a Republic Squad) Mettle
14. Kota's Elite Militia UC Cost 14 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Affinity (may be in a Republic Squad and counts as Fringe for purposes of Commander Effects)
15. Kota's Militia C Cost 9 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Affinity (may be in a Republic Squad and counts as Fringe for purposes of Commander Effects)
--------------------------Imperial-------------------------- 16. Emperor's Hand UC Cost 20 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Jedi Hunter Emperor's Hand FP: Lightsaber Deflect
17. 501st Stormtrooper C Cost 11 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ??
18. Imperial Engineer UC Cost 9 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG 10 SA: Satchel Charge Blast Cannon (+10 damage against targets within 6 squares)
19. Imperial Inquisitor UC Cost 22 HP ?? DEF 17 ATK 0 DMG 0 SA: target a character with a force rating within 6 squares, that character takes 20 damage. They can choose to make a save 11 to prevent that damage but if they fail the save they are betrayed CE: Followers with a Force Rating within 6 squares get +4 Attack against enemies without a Force Rating.
20. Imperial Sovereign Protector UC Cost 25 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ??
21. Kir Kanos Vr Cost 34 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Unique Melee Attack Twin Attack Emperor's Bodyguard Loner FP: Force Sense
22. Major Maxmillian Veers R Cost 12 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Unique Crack Gunner CE: If a follower is targeted by an attack and is missed, it may immediately move 2 squares.
--------------------------Fringe-------------------------- 23. Bomo Greenbark VR Cost 18 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Unique Twin Attack Impulsive Rage (?) (+4 attack and +10 damage for the rest of the skirmish after a unique ally is defeated.)
25. Bossk, Trandoshan Hunter R Cost 29 HP 110 DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Unique Double claw Attack Regeneration 10 (Replaces attacks, sight: target character and each character adjacent is activated; save 11)
25. Boushh, Ubese Hunter R Cost 26 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Unique
26. Dengar, Hired Killer R Cost 31 HP ?? DEF ?? ATK 12 DMG 20 SA: Unique Bounty Hunter +4 Final Shot (Replaces Turn: This character makes an attack with +30 Damage against a character with 50 HP or less.)
27. 4-Lom, Droid Mercenary R Cost 35 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Unique Droid
28. Gungan Bounty Hunter C Cost 9 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ??
29. Human Engineer C Cost 13 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Satchel Charge
30. IG-88, Assassin Droid R Cost 43 HP ?? DEF ?? ATK ?? DMG ?? SA: Unique Droid Bounty Hunter +4 (Replaces atks. sight. 40 damage to target character and each character adjacent. save 11 reduces damage to 10)
39. Zuckuss, Bounty Hunter R Cost 33 HP 80 DEF ?? ATK 8 DMG ?? SA: Unique Rapport (4-LOM) Super Paralysis? (A character hit by this character cannot move this round and cannot make attacks of opportunity; Save ??) FP: Force Sense Anticipation
Was bisher gegen die Liste spricht ist, das weder ein Vader noch ein Anakin in der Liste ist. Und da es sich um die Dark Times handelt, sprich die Zeit als Vader immer mehr an Macht erlangt und die Jedis vernichtet, sprich zwischen Episode 3 und 4, dürfte der nicht fehlen. Ich habe auch das Gefühl, das es sich hier eher um Wunschdenken handelt. Gerade eine spielbare Neuauflage der Kopfgeldjäger würde mich auch sehr freuen. Bestätigt sind aber bereits diese Figuren:
Chewbacca A'Sharad Hett Major Veers IG-88 Boussh Bossk Ferus Olin
Also einiges kommt schon hin. Und auf viele Fringes freut sich ja jemand immer besonders
Ist halt die Frage, wie echt die obrige Liste ist. Wenn sie echt ist, wird nur ein Sith dabei sein. Schwerpunkt sind dann im Set Reps und Rebs sowie Fringe, besonders Bounty Hunter.
Aber ist halt die Frage ob die Liste korrekt ist. Da es aber zwischen Episode III und IV spielt, glaube ich so oder so eher an wenig Old Republic, Sith und Mando-Minis.
Falls die Liste aber stimmt gibt es einige nette Figuren dabei, die mich interessieren. Die Bounty Hunter natürlich, besonders der Gungan für Baltin
Kir Kanos habe ich schon immer gewollt, ein der coolsten Figuren des Imperiums. Ich habe schon immer auf die imperialen Wachen gestanden. A'Sharad Hett mit Boost für die Tusken. Endlich kann man laut das Urrrurrrurur über den Tisch schreien. Ein neuer Veers, endlich mal Offiziere für das Imperium. Könnten aber auch mal andere nehmen, gibt noch genug von (Needa, Chief Bast, Admiral Wulf Yularen, General Tagge, Admiral Motti etc)
Und mein Liebling IG-88. Juchu.
Schöne Edition sogar nur mit den bisher bestätigten.
IG-88s SA hört sich gut an. Tusken bin ich sowieso für, die sind in meinen Augen im Moment einfach nicht spielbar (als "Einzelfraktion"). Und der Talz Chief sieht auch gut aus.